KNELE - Marte Røyeng

 med soprano Emily Adomah Rimmereide Adjei (NO)

Screenshot (24).png

24.08 KL.19:30

Forstanderskapssalen, Sentralen

Når en stemme tvinges til stillhet, tar andre stemmer over. "Knele" ("Knele") er basert på en kontinuerlig kjede av avbrutt ord. De avskårne ytringene gir opphav til tolkninger som prøver å gi kjeden mening.

1. «Kne» («Knee»)
2. «Rapport – dag» («Report – Day»)
3. «Tilskuere» («Spectators»)
4. «Rapport – kveld» («Report – Evening»)
5. «Mobilisering» («Mobilization»)
6. «Marsjer» («Marches»)
7. «Minne» («Memory»)

Meet The Artists

Marte2022 - Marte Røyeng.JPG

Marte Røyeng (1990) er komponist, utøver og tekstforfatter fra Horten. Hun har bakgrunn som singer-songwriter og har studert komposisjon ved Norges musikkhøgskole. En linje som kan trekkes gjennom Røyengs mangefasetterte katalog av poplåter, samtidsmusikk og musikkteaterverk, er fascinasjonen for menneskets oppmerksomhetsevne – hva vi får med oss, hva som glipper unna, og hva vi unngår. Som komponist, låtskriver, utøver og tekstforfatter liker hun å skape musikalske situasjoner der dempede eller skjulte stemmer kan avdekkes.

image1.jpeg

Emily Adomah Rimmereide Adjei

Emily Adomah har fullført en fireårig bachelor i klassisk sang ved Norges musikkhøgskole. Hun har studert med professor Mona Julsrud og har også studert med professor Caroline Stein ved University of Music and Theater i Leipzig, Tyskland. Under studiene fordypet hun seg i romantisk musikk, klassisk samtidsmusikk og improvisasjon. Spesielt det siste tar hun mye i bruk når hun komponerer sine egne stykker og i samarbeider med andre artister og komponister. I nyere tid har hun blitt mer og mer interessert i elektronisk produksjon og live elektronikk, der hun tar sine egne sanger og improvisasjoner til et nytt nivå.